نایلکس چاپدار
چاپ روی نایلکس
28 سپتامبر 2017
نایلون حبابدار
کاربرد های نایلون حبابدار در خانه(۱)
10 اکتبر 2017
نمایش همه

خلاقیتی به نام نایلون حبابدار!

نایلون حبابدار

نایلون حبابدار اغلب از پلی اتیلن و با اتصال یک قسمت صاف به یک قسمت برجسته تشکیل می شود تا به شکل حباب های هوا درآید. برخی از انواع نایلون حبابدار دارای یک بخش با نفوذ پایین هستند تا عمر مفیدتر و مقاومت بیشتری را در برابر خسارت ناشی از خلا ایجاد کنند.

قطر این حباب ها از 6 میلی متر(0.25 اینچ) تا 26 میلی متر(1 اینچ) متغیر می باشد تا بتوانند سطوح جذب کافی را برای دفع خطرات ناشی از آسیب دیدن احتمالی اجسام فراهم آورند. معمول ترین قطر نایلون حبابدار 1 سانتی متر می باشد.

علاوه بر سطح حفاظتی که حباب های هوا ایجاد می کنند، ماده پلاستیکی خود به تنهایی نیز می تواند در برابر ضربه یا آسیب دیدگی از جسم مورد نظر محافظت کنند. مثلا هنگام حمل قطعات الکترونیکی حساس، از نوعی بسته بندی حبابی استفاده می شود که پلاستیک نارسانا بوده و باعث تخلیه بار الکتریکی ساکن می شود و از این طریق تراشه های الکترونیکی حساس به بار را در مقابل اثرات ناشی از الکتریسیته ساکن محافظت می کند

این حباب های هوا را می توان به شکل های مختلف در آورد ، شرکت ایتالیایی Torninova  از سال 1997 حباب های هوا را به شکل قلب تولید می کند.

 

از آنجا که ترکاندن حباب های هوا باعث ایجاد صدا و حس جذابی در افراد می شود  اغلب به عنوان منبع سرگرمی نیز از نایلون حبابدار استفاده می شود. به همین دلیل برخی از وب سایت ها یک برنامه حباب مجازی را ارائه می دهند که یک صفحه ای از بسته بندی حباب را نشان می دهد که کاربران ممکن است با کلیک بر روی حباب ظاهر آن را ترکانده و حس درونی خود را ارضا می کنند!کودک نایلون حبابدار

 

حتی در امریکا یک روز به عنوان روز شکر گزاری حباب نام گذاری شده که آخرین دوشنبه ماه ژانویه را مردم به خیابان ها آمده و با ترکاندن نایلون حبابدار به نوعی ابراز شکرگزاری می کنند.

یک شرکت امریکایی به نامSealed Air  تصمیم گرفته است تا یک بسته بندی جدید از نایلون حبابدار با نام iBubble ایجاد کند که هیچ کس قادرنخواهد بود آن را باز کند تا از آن برای محافظت از اشیا امنیتی استفاده گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *