نایلون حبابدار: حقایق جالب و کاربردهای خلاقانه ( بخش دوم)
4 نوامبر 2017
محصولات نایلون حبابدار
محصولات نایلون حبابدار
7 نوامبر 2017
نمایش همه

نایلون حبابدار که دیگر نمی ترکد !

نایلون حبابدار که نمیترکد

تاکنون و در مقاله های پیشین در مورد نایلون حبابدار، تاریخچه بسیار جالب آن و اینکه چه گونه بعد از مراحل مختلف به اینجا رسید، خواندیم و اینکه از این محصول جذاب چگونه می توان در مواردی که شاید قبلا به آن فکر هم نکرده باشید، استفاده کرد.

در این جا می خواهیم در مورد محصول جدیدی که شرکت تولید کننده اولیه نایلون حبابدار به بازار عرضه کرده است صحبت کنیم.

شرکت سیلد ایر اکنون می خواهد در صنعت بسته بندی به مانند شرکت اپل در عرصه تکنولوژی تبدیل شود و با بلند کردن گامی دیگر محصول جدیدی را روانه بازار کند، که ممکن است ترکیدن حباب های نایلون حبابدار را به یک نوستالژی و خاطره قدیمی تبدیل کند.

حباب نایلون حبابدار می خواهد ظاهرا و به طور ناگهانی بترکد. اولین سازندگان نایلون حبابدار اعلام کردند که این محصول وظیفه خود را به طور کامل و به خوبی انجام داده است. آنها می خواهند که در ساختار محصول خود که امضای این شرکت هم به شمار می رود تجدید نظر کنند و در آن تغییراتی را به وجو بیاورند. این تغییرات در ساخت نایلون حبابدار باعث ایجاد محصول جدیدی می شود که دو نتیجه بسیار بد را به دنبال دارد. در ابتدا اینکه این محصول جدید دیگر نخواهد ترکید، چیزی که همه ما به آن عادت کرده بودیم و شاید زمان زیادی را هم مشغول آن بوده ایم. به این ترتیب دیگر افراد از اینکه با لذت زیادی ورقه بزرگ نایلون حبابدار را از داخل بسته بندی اشیا مختلف در بیاورند و با اشتیاق مشغول به ترکاندن حباب های کوچک آن شوند، محروم می گردند. در مرتبه دوم، اسم این محصول هم به یک نام عجیب تغییر پیدا خواهد کرد و به مانند محصولات شرکت اپل یک i به اول اسم آن افزوده می شود و نام انگلیسی آن از  Bubble Wrap به  iBubble Wrapتغییر پیدا خواهد کرد. به این ترتیب در نام گذاری هم پیرو این شرکت بزرگ می شوند.

نایلون حبابدار که نمیترکد

سیلد ایر ( Sealed Air)، شرکتی که برای نخستین بار در سال 1957 نایلون حبابدار را تولید کرد، اخیرا به روزنامه وال استریت ژورنال نیویورک گفته بودند که فروش مواد بسته بندی شده در سال های اخیر کاهش یافته است، به ویژه در ایالات متحده که در چند سال اخیر این مقدار کاهش محسوسی داشته است. دلیل اصلی آن هم افزایش بسیار زیاد در میزان حمل و نقل جهانی است، که شرکت های بزرگی مانند آمازون آن را انجام می دهد و بنابراین فضای بسیار مورد نیاز برای رول هایی از نایلون حبابدار در این انبارها و بسته بندی ها ارزش بسیار زیادی پیدا می کند و بسیار گران قیمت می شود.

این نایلون حبابدار جدید ( iBubble Wrap ) به مانند محصولات شرکت اپل، بسیار نازک تر از نسل قبلی خود خواهد بود:  این نایلون حبابدار جدید به وسیله ” ستون های به هم پیوسته ” طراحی شده است و باید در نقطه ای که حمل و نقل و جا به جایی انجام می شود، متورم و پف کرده شود و برای اجرای این کار از ماشین های بسیار گران قیمتی که در همان مکان نصب شده اند، استفاده می شود. در واقع وقتی که این نایلون های بدون برآمدگی و تورم معمول حمل و نقل می شوند به این معنی است که اکنون دارای فضای انبار بیشتری خواهیم بود. بر طبق توضیحاتی که مسئولان خود این کارخانه بیان کرده اند یک کامیون باری از این نایلون های حبابدار جدید ( iBubble Wrap ) به اندازه 47 کامیون پر از نایلون حبابدار معمولی می تواند مواد بسته بندی شده را در بگیرد.

با تولید این نایلون حبابدار جدید ( iBubble Wrap)، شرکت سیلد ایر معتقد است که محصول جدید آنها به همان اندازه آی پد، تلفن و یا اینترنت می تواند انقلابی و تاثیر گذار باشد.

علاوه بر تولید نایلون حبابداری که دیگر نمی ترکد و استرسی که دیگر با ترکاندن این حباب ها آزاد نمی شود ، شرکت سیلد ایر به دنبال تحقیق در مورد پیدا کردن مواد جدیدی برای حمل و نقل است. تجربه ای جدید با ترکیبی از محصولات کشاورزی و ریشه های قارچ که باعث افزایش راحتی در بسته بندی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *