نایلون حبابدار: حقایق جالب و کاربردهای خلاقانه ( بخش اول)

شکرگذاری نایلون حبابدار
9 مورد از کاربردهای ساده نایلون حبابدار
30 اکتبر 2017
نایلون حبابدار در صنعت بسته بندی
نایلون حبابدار در صنعت بسته بندی
1 نوامبر 2017
نمایش همه

نایلون حبابدار: حقایق جالب و کاربردهای خلاقانه ( بخش اول)

کاربردهای نایلون حبابدار

آیا می دانستید که یک روز در تقویم برای قدر دانی از نایلون حبابدار وجود دارد؟ 26 ژانویه هر سال در ایلات متحده به این مناسبت نامگذاری شده است. یک روز کامل به این ماده انعطاف پذیر که یک محافظ عالی برای بسته های شما و یک راه فوق العاده برای زدودن استرس از شماست، اختصاص داده شده است. در این جا می خواهیم حقایقی جالب در مورد نایلون حبابدار با آن حباب های جادویی و دوست داشتنی را مرور کنیم.

تاریخچه

نایلون حبابدار و شرکت سازنده آن ( که در ابتدا سرپوش هوا گفته می شد) در 1957 به وسیله دو مهندس به نام های آلفرد فیلدینگ و مارک چاوانس ابداع شد و شروع به کار کرد. که در ابتدا به عنوان یک کاغذ دیواری بافت دار روانه بازار شد، اما وقتی که نتوانست مشتریان را به خود جذب کند، تصمیم گرفتند به عنوان عایق گلخانه ای آن را به فروش برسانند. اما در نهایت زمانی که شرکت آی بی ام برای محافظت از کامپیوترهای 1401 خود در سال 1960 به چیز مناسبی نیاز پیدا کرد، نایلون حبابدار توانست خودش را به عنوان یک ماده و محصول با ارزش مطرح کرد.

فواید برای سلامتی

در سال 2012، سازندگان نایلون حبابدار و مالکان این برند در امریکا مشاهداتی را در مورد آن انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که ترکاندن حباب های نایلون حبابدار تنها به مدت یک دقیقه به اندازه یک ماساژ 33 دقیقه ای به آزاد شدن از فشار و استرس کمک می کند.

کاربردهای خلاقانه

نایلون حبابدار تنها برای محافظت از اشیای شکستنی و ظریف شما در هنگام حمل و نقل به کار نمی رود، استفاده های بسیار زیاد دیگری هم از این ماده جالب می توان انجام داد. در ادامه برخی از محبوب ترین آنها را با هم مرور می کنیم:

  •  کاربردهای نایلون حبابدارعایق کردن پنجره های شما: آیا در خانه خود احساس سرما می کنید؟ به راحتی یک ورقه از نایلون حبابدار را ببرید که به اندازه پنجره شما باشد. مقداری آب بر روی پنجره خود بپاشید و سپس سمت مسطح تر نایلون حبابدار را بر روی شیشه قرار دهید. از آنجایی که نایلون حبابدار شفاف است، شما نور طبیعی که از بیرون می آید را از دست نخواهید داد.

 

  • لوله های خود را برای زمستان آماده کنید: در ماه های سردتر سال، لوله های بیرونی خود را با نایلون حبابدار بپوشانید و آنها را با نخ گره بزنید تا از یخ زدن آنها جلوگیری به عمل آید.
  • از شیشه جلوی اتومبیل خود محافظت کنید: از اینکه هر روز صبح در زمستان شیشه جلوی اتومبیل خود را تمیز کنید، خسته شده اید؟ با مقداری نایلون حبابدار شب قبل سطح آن را بپوشانید تا از جمع شدن یخ و شبنم بر روی آن بکاهید و اگر هم در طول شب برف ببارد، کافی است تا نایلون حبابدار را از روی شیشه ماشین بردارید تا برف هم همراه با آن پایین بیاید.
  • حیوانات خانگی خود را گرم نگه دارید : اگر حیوان خانگی دارید که در حیاط خانه، مکان مخصوص به خود را دارد، خانه کوچک آن را با استفاده از نایلون حبابدار عایق کنید تا زمانی که در روزهای پاییز هوا شروع به سرد شدن می کند، خانه او هم چنان گرم بماند.
  • از گیاهان خود محافظت کنید: قبل از اینکه شبنم های ریز و یخ زده صدمه ای به گیاهان شما وارد کنند، آن هایی را که در بیرون نگه داری می کنید گلدان شان را با استفاده از نایلون حبابدار محکم کنید تا خاک آنها گرم بماند و از شر شبنم های یخ زده ابتدای صبح هم راحت شوند.
  • از خرابی و شکستن ها در هنگام حمل و نقل جلوگیری کنید: وقتی که اسباب و اثاثیه خود را جا به جا می کنید، گوشه های تیز آنها را با استفاده از نایلون حبابدار بپوشانید، به این ترتیب می توانید از خراشیده شدن دیوار ها هم به دلیل این گوشه های تیز جلوگیری کنید.
  • گردش های بیرون خود را راحت تر کنید: هنگامی که برای گردش و تفریح به جایی می روید، قبل از اینکه چادر خود را بر پا کنید و آن را محکم نمایید ، یک لایه از نایلون حبابدار را بر روی زمین پهن کنید، که باعث می شود شما را از رطوبت کف زمین محافظت کند و به عنوان یک تشک هوا هم در زیر کیسه خواب شما عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *