دلایل استفاده از پوشش پلاستیکی پلی اتیلن برای پوشش گلخانه ای

نایلون کشاورزی
بررسی نایلون کشاورزی در پوشش های گلخانه ای
22 سپتامبر 2017
چسب شیشه ای
کاربردهای چسب شیشه ای
27 سپتامبر 2017
نمایش همه

دلایل استفاده از پوشش پلاستیکی پلی اتیلن برای پوشش گلخانه ای

نایلون پلی اتیلن

در مقاله ی بررسی نایلون کشاورزی در پوشش های گلخانه ای، گفته شد که برای گلخانه ها پوشش پلاستیکی نسبت به شیشه ای بهتر است. در این مقاله بررسی می کنیم که چرا پلی اتیلن از میان پوشش های پلاستیکی موجود بهترین است.

امروزه به دلایل مختلفی از پوشش پلاستیکی پلی اتیلن برای گلخانه ها استفاده می شود. یکی از این دلایل، کم تر بودن میزان قابل توجه هزینه های حرارتی این ماده، در مقایسه با گلخانه های تک لایه ای و بقیه است.‎ یکی دیگر از این دلایل، هزینه های کمتر این نوع پوشش نسبت به شیشه است زیرا این پلاستیک ها را می توان برای اسکلت های دائمی گلخانه ها استفاده کرد.

گلخانه های پلی اتیلنی دو لایه اند که لایه درونی ضخامت کمتری نسبت به لایه بیرونی دارد. از آن جایی که پلی اتیلن گلخانه ای، ماده ضد اشعه فرابنفش دارد، حدود 3 سال می تواند عمر کند.‎

در گلخانه های پلی اتیلنی بهتر است که سطح پلاستیک را با یک ماده پاک کننده اسپری کنند تا از گسترش بیماری های گیاهان جلوگیری شود. برای این که ماده پاک کننده به سرعت از سطح شسته می شود، از مایعی با نام sun clear استفاده می کنند تا در ترکیب با آب دوام بیشتری روی سطح داشته باشد.

مزیت دیگری که این اسپری کردن مایع sun clear حاصل می کند، جلوگیری از کاهش انتقال نور است. شب ها ‏هر چیز گرمی حتی گیاهان، انرژی نورانی مادون قرمز را به اطراف می تاباند. این اتفاق ‏موجب از دست رفتن گرمای زیاد از گلخانه ها می گردد. پلی اتیلن مانع ضعیفی در ‏برابر نور مادون قرمز‏ ‎  ‎است. به کارگیری مواد نگهدارنده مادون قرمز ‎در ساختن پلی اتیلن ‏باعث نگهداری حدوداً نصف گرمای تابشی خواهد شد. در شبهای صاف و سرد به این وسطه می ‏توان تا حدود 25% از کل گرمای تابشی که از دست می رود را در گلخانه نگه داشت و در شبهای ‏ابری فقط می توان حدود 15% را ذخیره کرد‏ ‎.‎

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *