بررسی نایلون کشاورزی در پوشش های گلخانه ای

نایلون چسبدار
کاربرد نایلون چسبدار
20 سپتامبر 2017
نایلون پلی اتیلن
دلایل استفاده از پوشش پلاستیکی پلی اتیلن برای پوشش گلخانه ای
23 سپتامبر 2017
نمایش همه

بررسی نایلون کشاورزی در پوشش های گلخانه ای

نایلون کشاورزی

از شیشه و نایلون به عنوان پوشش گیاهان گلخانه ای استفاده می شود. در این جا هر کدام از این دو مورد را بررسی می کنیم.

شیشه:

قدمت گلخانه های شیشه ای به حدود 70 سال پیش باز می گردد. مصرف سوخت در این گلخانه ها بالا است، از این رو، این گلخانه ها، جز گلخانه های پرهزینه به شمار می آیند. برای ساخت این گلخانه ها از اسکلت های محکم استفاده می کنند.

امروزه این گلخانه ها پرهزینه ترین نوع گلخانه محسوب می گردد .چون مصرف سوخت در این گلخانه ها بالاست ، نیاز به اسکلت های محکم دارند. میزان نوری که به گیاهان می رسد، بسیار حائز اهمیت است. این نور را کیفیت و ابعاد شیشه کنترل می کند.

هر چه ‏شیشه کدرتر باشد یعنی درصد آهن موجود در شیشه بیشتر است و میزان نور عبوری از آن کمتر است. هر چه قدر قطعات شیشه بزرگ تر باشند درصد نور بیشتری را عبور می دهند زیرا موجب سایه اندازی کمتری در گلخانه می شوند. عیب  شیشه های بزرگ این است که در برابر ‏برف و باد مقاومت کمتری دارند و زودتر می شکنند. فاصله ی بین شیشه ها و قالبهای فلزی در اکثر مواقع ‏مقداری هوا را از خود عبور می دهد. به همین علت پوشش شیشه ای دائماً تهویه مختصری در ‏گلخانه ایجاد می کند و به علت خارج کردن رطوبت اضافی کمتر از نایلون گلخانه عرق می کند.‎

امروزه هزینه ی بالای پوشش شیشه ای به خاطر هزینه ی بالا در ساخت و نگهداری ساختمان گلخانه، باعث شده که برای نگهداری گیاهان از پوشش پلاستیکی استفاده گردد.

پوشش های پلاستیکی:

امروزه بسیاری از گلخانه های دنیا، از پوشش پلاستیکی استفاده می کنند. یعنی گلخانه ی پلاستیکی هستند. این پلاستیک ها از جنس های مختلف مانند پلی اتیلن، پلی کلرید، پلی فلوئوریدوینیل و … می تواند باشد. مهم ترین مزیت این گلخانه ها، نسبت به گلخانه های شیشه ای، کاهش هزینه ها از جمله هزینه ی گرم کردن است. شرکت ایزوپلاستیک این پوشش های پلاستیکی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما مشتریان گرامی قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *