بازیافت نایلون حبابدار
7 فوریه 2018
نایلون حبابدار در پنجره دوجداره
حقایقی جالب و خلاق در مورد استفاده از نایلون حبابدار(بخش اول)
11 فوریه 2018
نمایش همه

استفاده مجدد از نایلون حبابدار

در مقاله قبل به این نکته اشاره کردیم که را باید نایلون حبابدار را بازیافت کنیم و دلایل آن را مطرح کردیم و همچنین به چگونگی بازیافت نایلون حبابدار اشاره کردیم و راهکارهای آن را معرفی نمودیم. در این مقاله قصد داریم به شما توضیحی در مورد نایلون حبابدار بدهیم و موارد استفاده مجدد از این نایلون را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

نایلون حباب دار چیست؟

همانطور که در مقالات پیشین مکررا بیان کردیم اصطلاح نایلون حباب دار در واقع یک نام تجاری ثبت شده  است.”مواد بالشتکی سلولی هوایی” نام عمومی برای محصولی است که به عنوان نایلون حباب دار شناخته می شود. نایلون حباب دار با درجه مشخصی از پلاستیک پلی اتیلن ساخته می شود که بعنوان “پوسته” در صنایع بازیافت شناخته می شود. جالب است بدایند این ماده با ورقه های قرار داده شده پلاستیکی روی یکدیگر شکل گرفته، هوا را به داخل انها فرستاده و ایجاد حباب می کنند و ورقه ها را حرارت می دهند تا گداخته و چسبیده شوند. همانند بسیاری چیزهای جالب دیگر، به وجود امدن نایلون حباب دار در واقع بطور تصادفی بود. مهندسان آلفرد فیلدینگ و مارک چاوان سعی داشتند کاغذ دیواری پلاستیکی بافت داری در سال 1957 ابداع کنند. انچه بدست اوردند کاغذ دیواری بسیار زشتی بود، به این ترتیب تلاش کردند که ان را به عنوان یک عایق گلخانه ای بفروشند. این امر هم محقق نشد. نهایتا انها تصمیم گرفتند که ان را بعنوان ماده بسته بندی به بازار عرضه کنند.IBM  به دنبال چیزی برای پیچیدن دور تجهیزات الکترونیکی ظریف پیش از بسته بندی و ارسال ان می گشت و نایلون حباب دار این نیاز را به خوبی برطرف می کرد. فیلدینگ و چاوان شرکت هوای ممهور را برای تولید این محصول پایه گذاری نمودند سپس شروع به ساخت چیزهای جدید دیگر کردند. امروزه این شرکت انواع مواد بسته بندی و مواد پستی را به فروش می رساند.

 

چگونه نایلون حباب دار را مجددا استفاده کنیم؟

واضح ترین راه برای استفاده مجدد نایلون حباب دار، کاربرد ان بعنوان یک ماده بسته بندی است. از ان برای پوشاندن مجموعه وسایل ارزشمند خود برای ارسال پستی یا طی حرکت به سمت جایی استفاده کنید. گاهی فروشگاه های مختلف نیز نایلون حباب دار را از شما می پذیرند. فقط یک موضوع در اینجا مطرح می شود: آنها ممکن است نایلون حباب دار را از شما نپذیرند اگر در برابر ترکاندن حباب های ان مقاومت نکنید! همچنین بسیار جالب است که  لباسهای هالووین ساخته شده از نایلون حباب دار محبوبیت بسیاری دارند. شرکت های بسیاری لباس نایلون حباب داری را تولید می کنند که می توانید آن را به صورت جدید و دست نخورده خریداری نمایید. مردم انواع روش های نواورانه برای استفاده مجدد نایلون حباب دار در پروژه های صنایع دستی را پیدا کرده اند که بیشتر انها به کودکان مربوط می شوند. Pinterest ارائه دهنده ایده های بسیاری است. مثلا برخی مطالب موجود در این سایت، ایجاد یک بازی لی لی از مربع های بزرگ نایلون حباب دار پیشنهاد کرده است یا در جایی دیگر نقاشی و رنگ امیزی ان برای ایجاد یک بک گراند حباب دار با یک ماهی یا بک گراند برفی برای صحنه های زمستانی را نشان می دهدو

مطمئنا با سر زدن به این اپلیکیشن ایده ها و خلاقیت بسیار زیادی به دست خواهید آور و با کاربردهای بیشتر این نایلون حبابدار بیشتر آشنا خواهید شد.  با ما همراه باشید تا مطالب مفیدی در اختیار شما قرار دهیم و همچنین می توانید برای کسب اطلاعات از نحوه خرید و قیمت نایلون حبابدار با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *